pühapäev, 28. oktoober 2018

Kodune meelelahutus



Kooli aeg ma vihkasin raamatuid lugeda, eriti kohustusliku kirjandust. Tõde ja Õigus, autorilt A.H. Tammsaare on siiamaani lugemata. Siis Meelise raamat, autorilt Enn. Kippel. Imekombel tegid kuidagi need raamatu jutustamised ringi, siis veel ei olnud ju kogu info nii avalikult üles nagu praegu internetis. Rahuldav hinne oli käes ja kõik hea. Üks päev mõtlesin, et peaksin huvi pärast laenutama ja lugema need läbi, äkki nad on siiski põnevad ja mõtlema panevad. Igas raamatus on ju ometi iva sees.
Ise käinud koolis ja vastutahtmist lugenud raamatuid, pean nüüd kodus lapsele selgitama, kui vajalikud need on. Lapsed on nutikad, otsivad internetist sisu ja arvavad, et kooli minnes saavad õpetajale need ümber jutustada. Õnneks õpetajad on kavalamad ja ei lähe neil nii libedalt nagu lapsed arvavad.

Aga nüüd ma olen suur raamatute fänn, kui raamatupoes on allahindlused, kaon riiulite vahele ja enne ei tule sealt välja, kui näpus on mõned huvitavad teosed. Mind huvitab kõik, psühholoogia, ilukirjandus, biograafia ja ajalugu. Huvitav, et nüüd ma kannatan isegi ajalugu lugeda, kooliaeg vihkasin seda ainet. Palju on kinni õpetajas ka, kui õpetaja räägib sulle põnevalt ainetundi, siis tund möödub märkamatult. Meil oli tigu sarnane õpetaja, aeglane ja igav ja ma ei suutnud koolis keskenduda. Ta hääldas sõnu mega aeglaselt, niiet polnud ime, et sai tunnis ka veidi magada.
Praegu mulle meeldib raamatuid osta. Olen väga harv laenutaja, vihkan neid pikendamisi, sest ei suuda kunagi õigel ajal raamatu tagasi viia ja maksan koguaeg viivist.
Enne kui film jõudis välja ilmuda, lugesin ma Söö, Palveta ja Armasta läbi. Mulle isiklikult väga meeldis, raamat sai paari päevaga läbi. Ja siis tuli film. Tavaliselt kui loed raamatu ära ja vaatad filmi, ütlevad inimesed et raamat oli parem, või vastupidi. Ma võin seda filmi vaadata koguaeg, nii hea, võrdväärne raamatuga.
Nüüd ma tahaksin teha vastupidi, vaatasin filmi „ Tüdruk rongis“ samuti supper süžeega film, jumaldan sellist sisu, et alles filmi lõpus rullub lahti mõistatus. Mulle tundub millegipärast,et selle raamatu puhul tuleb lugemine igav, kuna tead kõiki asju ette, või ehk kirjutatakse midagi mida filmis ei näidatud. Kui teist on keegi lugenud seda , siis palun andke mulle teada, kas oli väärt lugemist.
Üks raamat, mis mulle väga meeldis ja meeldib siiani on „Kus ma olen ja kuidas sina võid palju kaugemale jõuda“ kirjutas Mihkel Raud. See on raamat, mida saab suvalisest kohast lahti teha ja lugeda häid nippe. Mulle meeldib Mihkli ütlus: Tarvita neid targalt ja sa jõuad palju kaugemale kui mina.

Tuleks korra selle filmi vaatamise juurde tagasi. Kuidas Te õhtuti mehega koos filmi vaatate? Kuidas sujub filmi valimine? Ma kirjeldan Teile väikest kodust situatsiooni, äkki tunnete ennast ära!
Mees küsib, mis filmi me vaatama hakkame? Mul on tavaliselt nimekiri olemas, muidugi arvestan mehe maitsega ka. Valikus on draamat, mida mees vihkab, romantiline komöödia-mida mees võib ära kannatada ning õudukas-mida mees jumaldab. Teen arvuti lahti ja valik langeb komöödiale. Algab film, mees jookseb külmkapi juurde, et midagi näksida, panen filmi pausile. Kuni ta toimetab oma võikudega ma ootan, tuleb tagasi panen filmi uuesti käima, siis hakkab oma telefoni näppima. Panen uuesti pausile, ja küsin kas sa vaatad filmi? Ta ütleb, ma kuulan. Brrr....mind ajab nii leili, ma tahaks koos filmi vaadata aga téma kuulab ja tegeleb kõrvaliste asjadega. Küsin, kas panen muu filmi? Lükkame selle komöödia teema kõrvale ja lasen mehel valida...ta valib püssid,paugud või kosmilised elukad. Ja teate...kohe alguses juhtub minuga see sama situatsioon, minu tagumik hakkab nihelema, ja hakkan oma telefoni käppima. Niiet, vahel tasub mõned filmid omaette vaadata.

Ja olete kuulnud, et mehed ei salli seebikaid? Mhm, nii nad räägivad. Aga kui satuvad sinuga nädala sees igat osa seebikast vaatama, siis hakkavad tulema küsimused stiilis: Kas need on õde ja vend? Tuleb välja, et nad armastavad üksteist, issand. Ja siis, kui mees on välismaal, helistab sulle ja küsib, noh mis tänases osas oli? Kas ma saan kuskilt tagantjärgi vaadata? Ja nii kuni järgmise seebikani.

Kui Teie teate mõnda head, kasulikku, harivat raamatut või filmi, kirjuta mulle!












2 kommentaari:

  1. Filmisoovitus: Allied, A Star is born. Raamat mida võiks/peaks lugema iga naine Emaarmastus :)

    VastaKustuta
  2. Ma tundsin täitsa ära endid.Tervita oma teist poolt.Väga lahe blogi.Üks kord sattusin peale ja lugesin kohe kõik vanad postitused läbi.Päris paljudes tundsin ennast ära ja mõtlesin appi sa oled nagu mina.

    VastaKustuta