neljapäev, 20. detsember 2018

Kõhugaasid



Kõik me teame, et naermine on nakkav, kui üks naerab kuskil poes või bussis omaette kõva häälega, siis paratamatult tõusevad ka sinu suupooled ülesse. Oleneb muidugi milline naer sealt kostub, mõnel on nagu rõkkav hobune, siis on küll naljakas. Enamus muidugi lähevad mööda ja vaatavad mida hullu, et suitsetas end pilve kuskil. Meil ju kohtab harva midagi meeldivat, enamus on tigedad ja vihased elupeale. Pole ime, et täiskasvanu inimene naerab päevas keskmiselt 15 korda kui sedagi. Kui sa naerma ei hakka, anna andeks aga siis sa oled kuivik. Ja peaksid pöörduma naeruteraapiasse. Palun kes tegeleb igapäevaselt Lääne-Virumaal koolitustega, tehke kasvõi kord nädalas mõni naerutund, ma oleksin käpp. Ma arvan, et inimesed vajaksid seda, sest naerul on positiivne mõju ning lisab harmooniat argiellu.
Teate küll,et google aitab kõiges, ma ei mäleta mida ma täpselt otsisin, aga sattusin mingisse foorumisse, kus arutati sellisel teemal nagu peeratamine (kõhugaasid). Ma olen selles suhtes alati veider olnud, aga sõna puuks ajab mind alati naerma. Isegi praegu ma naeran omaette. Kuna see teema oli seal nii lahe, siis ma mõtlesin, et jagan seda teiega. Teema algatajal olid siis sellised küsimused: Kuidas teil asjad on kodus? Kas peeretate julgesti elukaaslase/abikaasa kuuldes? Kas tema peeretab teie kuuldes? Kuidas hoiate tagasi? Niisama huvi pärast küsin, sest endal võttis tükk aega, et suurt häbi ei tundnud ja öösel magama julgesin jääda, kartuses, et äkki läbi une peeretan ja ta kuuleb.
Ma ei hakka kõiki vastuseid siia kopeerima aga üks mahlakatest oli näiteks see:
Kahjuks on minu elukaaslane üks eriti suur peerukott(just kodus, minuga kahekesi olles). Peeretab väga tihti ja talle veel tundub, et see on maru naljakas :( Peeretab õhtuti telekat vahtides, öösel voodis ning ka söögilaua taga. Pidevalt on toas rõve hais ... praegu eriti tuulutada ka ei saa, kuna meil kodus on niigi külm. Vot ei teagi mida teha, et ta lõpetaks. Olen püüdnud nii hea kui halvaga, aga miski ei aita. Mina pole tema juuresolekul peeretanud.
Ja siis natuke alla kerides, leian eriti vahva mehe kelle kasutaja on Peeruabi Vello ja ta kirjutab, et kutsuge mind ja ma tulen aitan. Ma tükk aega lihtsalt istusin ja naersin, on ka mured inimestel.
Mina ka- kiiksuga nagu ma olen, lõin kohe googlisse sõna peeretamine. Hakkas nii huvitama, mida siis huvitavat selle kohta kirjutatakse. Põhimõtteliselt, kui sul on kõhugaasid pidevalt 24 h , siis tuleb ikkagi arsti poole pöörduda. Ja gaaside kinni hoidmine pole ka tervisele hea, kinnihoidmisega kaasneb muidugi uus ebameeldivus - mida kauem gaase  kinni hoiad, seda rohkem neid kõhtu koguneb ja seda võimsamalt need väljuvad. Ja kui te tahate teada, mis tekitab sellist häält siis palun minge ja googeldage ise, ma ei hakka siia peensusi kirjutama. Kaldun arvama, et mõni ikka googeldab selle ära....
Tänaval kõndides ma olen ikka kuulnud, kuidas sinu ees kõndiv inimene laseb häbi mitte tundes puuksu, ja teeb näo et ei tea midagi. Nojh õues pole haisu tunda. Aga olete sattunud olukorda, kus on kinnine ruum ja siis keegi laseb arvatavasti salaka. Teate küll-salapeer on kõige õudsem maailmas. Ei tea kust tuli ja haiseb jubedalt. Ööklubis on tihtipeale kellegil gaaside probleem. Ei tea, kas see on äkki mõni salarelv pikas järjekorras, siis inimesed haihtuvad eemale ja sa saad vabalt joogi osta. Kurat seda teab.
Olen kuulnud ka, et sakslased ei hoia kõhutuuli seltskonnas mitte tagasi, vaid lasevad neil vabalt väljuda. Mõelgem ka nende traditsioonilisele toidulauale - hapukapsad, sealiha, kannude viisi õlut …kujutasin korraks ette, istume kõik lauas ja siis klaaside kokkulöömisel selle asemel et terviseks öelda, lasevad kärtsaka.Muidugi ei tasu toiduga eksperimenteerida, võib veel hullemini minna. Arvad, et teed puuksu ja teed hoopis püksi.
Ma olen ikkagi selle poolt, et eestis on kombeks oma organismis toimuvat kontrollida. Muidu kui peeretamine muutub avalikuks, siis kehtestatakse kohe puuksumaks, saastab õhku ju.

Rahulikke saabuvaid Jõule kõigile. Sööge vähe ja tihti ja kui kellegil on kõhuhädad, võtke espumisani, vältimaks piinlike olukordi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar