reede, 4. oktoober 2019

Proua Liski



Pool aastat tagasi ma läksin mehele. Veider väljend, kas pole? Nagu roniks mehe peale. Okei, tegime suhtestaatuse ametlikuks registreerimisega. Mitte, et ma loeks kuid, aga kuidas küll nii kiiresti? Alles oli kogu planeerimine ja siis pauhti ja läbi.
Võtsin kogu pulma planeerimise enda peale. Räägin Teile tulevastele pruutidele, kui lihtne see on ja kui närvesööv, magamata ööd ja meeletud kirjavahetused kõikide tegijatega, keda on kindlasti vaja Teie pulma.




Kõige esimene asi on kuupäeva paika panemine. Me ei ajanud taga maagilist kuupäeva. Lihtsalt otsustasime, et abiellume 19.aprill.2019.
Nimekiri külalistest. Ma ütleks, et see oli kõige raskem osa. Kuskilt pidime tõmbama piiri, keda kutsuda, keda välja jätta. Solvujaid leidus ka, stiilis „ Kus mu kutse on?“, või „Jään kutset ootama“, või miks sa seda ei kutsunud ja toda. Meie päev-meie otsustasime! Ja punkt.

Siis oli peokoha otsimine. Tahtsime olla kodulähedal, kindlasti võimalus külalistel ööbima jääda, peokoht pidi pakkuma toitlustust. Ja muidugi suur tantsuplats. Pärast pikki otsinguid, otsustasime Barto Puhkemaja kasuks. Ja ei pidanud pettuma, sest see oli just see mida otsisime. Meiesugusele paarile väga maalähedane.
Vahepeal avastasime, et 19.aprill on suur reede. Ja perekonnaseisuamet kinni. Algul oli mõte, et teeme registreerimise Rakvere Perekonnaseisuametis ilma külalisteta. Et oleks seal allkirjad ära andnud ja sõitnud Rakvere Teatri parki, kus oleks oodanud meid pulmarong....aga plaanid mängisid vingerpussi ja pidime perekonnaseisuametniku kutsuma peokohta koha peale. Eelarvele lisandus 350 EUR-i rohkem. Millega me polnud arvestanud.
Nagu ma eelnevalt olen kirjutanud, et Facebookis on pulmagrupp, kus saab otsida kõike, mina olin pulmaisa otsingutel. Esimese korraga jäi silma Ingar Dubolazov. Kiitust jagus niipalju, et ma isegi ei viitsinud teisi vaadata. Võtsin temaga kohe ühendust ja ütlesin mina tahan Sind oma pulma. Ja sain ka. Hinnad pulmaisadel eestis on ühel joonel...800-900 EUR.
Pulmaisaga koostöö oli väga tihe, kokkusaamised ja asjade arutamine. See ei ole nii, valisite pulmaisa välja ja ongi kõik. Ettevalmistused mängudeks, külalised välja valida, mis amet kellele läheb. Ja muud mängud.

Peokoha kaunistamise detailid ja värvid olid kuidagi algusest peale paigas, teadsin mis värvides ja stiilis ma tahan. ( Valge ja šampanja style).
Vajasin ainult dekoreerijat...
Võtsin alguses ühendust ühe nö tuttavaga, saime kokku ja rääkisime minu soovidest, kuidas ja mida tahan. Kirjutas kõik ülesse, käisime ka peokohas mitu korda, et kuhu kõik detailid lähevad, mitu lille läheb. Mitu küünalt kuhu jne. Ma jätan nimesid nimetamata, aga ta koguaeg püüdis mulle oma arvamust pähe suruda, et tee nii ja naa. Kes mind tunneb, siis ma ei lase oma mõtteid muuta. Ja põhiline mure oli, et ta ei osanud mulle teha hinnapakkumist. Oli jutt, et ta kaunistab peosaali, koos küünaldega, 800- euri eest. Kuu aega möödudes, tuleb välja et küünlaid on nii palju vaja, et 800-st ei piisa ja läheb ikka 1000.- euri. Kuna ma ei otsustanud selles asjas üksi, siis mees tahtis lõpuks näha reaalset hinnapakkumist. Kui palju maksab üks roosiõis, või kui palju maksab pruudikimp, autokaunistus jne. Alguses nihverdas ja siis 10 minuti jooksul oli järsku valmis. Hinnapakkumine oli 1200.- ja selgus, et selle hinna sees pole küünlaid. Tuli väja, et ma olin liiga nõudlik oma maitses ja nii palju asju tahan ja küünlad maksavad kogu varanduse. Ja siis veebruari kuus mul viskas see kõik nii üle. Kirjutasin floristile, et püüa aru saada, et kui sa ei suuda asjades konkreetne olla, ei saa ma ka sind valida oma dekoreerijaks. Koostööd ei saabunudki.
Kaks kuud oli aega, et leida uus dekoreerija. Uued kokkusaamised, kiire üksteisemõistmine, peokohas käimine ja detailide paikapanek ja korralik hinnapakkumine ja lõime käed kokku ja maksin natuke rohkem aga selleeest olen rõõmus, et asjad liikusid nii nagu vaja ja keegi ei keerutanud. Aitähh Sulle veelkord LILL ( Lillepood Rakveres) soovitan soojalt rõõmsat Gerlit, kes täidab iga viimase su unistusedetaili pulmas.
Ansambliga läks veel lihtsamini kui ma arvata oskasin. Soovitas mulle üks pruut, kes oli tema pulmas esinemas. Valvo Valgur on üksiklaulja, repertuaar suur ja lai. Valikut oli palju, laule oli eesti keeles, vene keeles ja inglise keeles. Arvestame, et mees tuli Lõuna-Eestist kohale, koos ööbimisega kokku maksin 400EUR. Samuti jäime väga rahule, sest hoidis külalisi tantsuplatsil kuni hommikuni.
Ja muidugi päeva tähtsaim isik on fotograaf ( Meelis Meilbaum). Kohe alguses oli plaan, et videol tuleb suurem rõhk. Supper töö Meelise kohapealt, kes suutis oma tööd jagada. Fotosid on täpselt nii palju, kui oli vaja, kuigi fotograaf arvas et oleks võinud rohkem teha. Aga olime veidi ajahädas ja sellest pole hullu, sest video kestab tund aega koos intervjuudega ja videos on näha kõike, mis oli oluline.
Aga see pole veel kõik, detailid mis kuuluvad pulma on:

Pulmaküünal, pokaalid pruutpaarile, külalistele kingitused, vanematele kingitused, pulmalipp, pulmakülalisteraamat, pulmaametid, pulmaauto, tantsutunnid, pulmakutsed, kleit+kingad, ülikond mehele + ülikond lapsele (ühesugused), puidust kikilipsud, kinkekarp/rahakarp, pruudikimbud, toolide rent, toolide katted.Pulmaväravad, kurepesa külastus, poes käik ja palju muud.

Sellest ma kriban järgmine kord.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar